Dynaaminen verkkokaupan mainonta
Hakusanamainonta on oivallinen tapa markkinoida verkkokaupan tuotteita. Kilpailu verkkokauppojen välillä on kovaa ja verkkokauppiaat ovat valmiita maksamaan korkeita klikkihintoja pääsystä hakutulosten kärkipäähän. Erottuminen palveluntarjoajien joukosta on vaikeaa, varsinkin jos haluaa tehdä sen kustannustehokkaasti.
Kun halutaan kustannustehokasta mainontaa, kannattaa se tehdä mahdollisimman tarkasti. Tämä tarkoittaa verkkokauppojen osalta tuotekohtaisia mainoksia, jotka ohjaavat käyttäjän suoraan tuotesivulle. Tällä tavoin varmistetaan, että asiakas löytää etsimänsä tuotteen varmasti. Jos verkkokaupassa on paljon tuotteita ja tuotteet vaihtuvat useasti, on mainonnan ylläpito työläs ja aikaa vievä projekti.
Dynaaminen verkkokaupan mainonta on vastaus edellä mainittuun ongelmaan. Dynaaminen verkkokaupan mainonta käyttää mainosten pohjana verkkokaupan tuotesyötettä, josta jokaisen tuotteen kohdalta poimitaan olennaiset tiedot mainoksiin. Mainonnan kannalta olennaisia tietoja ovat esimerkiksi tuotteen nimi, väri, sekä hinta. Tuotetiedot lisätään mainokseen ja mainos ohjaa käyttäjän suoraan tuotesivulle. Tuotesyötteestä generoidaan myös avainsanat, joiden avulla käyttäjä näkee kyseistä tuotetta koskevan mainoksen. Tällä tavoin mainos ja avainsanat saadaan vastaamaan toisiaan, joka taas vaikuttaa positiivisesti avainsanojen laatupisteisiin. Korkeat laatupisteet laskevat mainoksen klikkihintaa ja parantavat mainosten sijoitusta suhteessa kilpailijoihin.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun kauppias lisää tuotteen verkkokauppaan, siirtyy tuote automaattisesti myös mainontaan. Jokaisesta tuotteesta generoidaan tuotekohtainen mainos, joka sisältää olennaiset tuotetiedot. Lopputuloksena on tarkkaa ja kustannustehokasta mainontaa, jossa mainokset ja avainsanat ovat aina ajan tasalla. Tällä tavoin dynaaminen verkkokaupan mainonta edistää verkkokaupan myyntiä ja vähentää mainonnan ylläpitoon tarvittavaa aikaa.
Dynaamisen mainonnan toimintaperiaate:
- Tuote saapuu varastoon tai verkkokauppaan
- Google AdWords-kampanja luodaan Optimaalin mainontajärjestelmään
- Generoimme tuotekohtaiset mainosryhmät, hakusanat ja tekstimainokset Google AdWordsiin
- Asiakas näkee tuotekohtaiset mainokset Googlen hakutulosten yhteydessä
- Mainontajärjestelmä optimoi kampanjoiden tehokkuutta automaattisesti
Ota yhteyttä ja kysy lisää asiantuntijoiltamme!