Sähköpostimarkkinointi
Uutiskirjeillä ja sähköpostikampanjoilla on erinomainen näkyvyys ja oikein toteutettuna niillä on tutkitusti vahva vaikutus asiakkaiden ostopäätöksiin. Sähköpostimarkkinointi on internet-markkinoinnin keino, jolla voidaan saavuttaa suuria määriä uusia asiakkaita suhteellisen pienillä markkinointipanostuksilla. Sähköpostimarkkinoinnin mitattavuus on lisäksi huippuluokkaa, sillä jokaisen lähetyksen tilastoista nähdään vastaanottajakohtaisesti uutiskirjeen saaneet ja avanneet henkilöt sekä klikkimäärät kutakin linkkiä kohtaan.
- Sähköpostimarkkinoinnin etuja ovat:
- Tulosten ja tehokkuuden seurattavuus
- Mahdollisuus tavoittaa suuria kohderyhmiä nopeasti
- Edullisuus ja kustannustehokkuus
- Tarkka kohdistettavuus etenkin B2B-markkinoinnissa
- Uudelleenmarkkinoinnin helppous uutiskirjeiden avulla
Sähköpostimarkkinoinnin tuloksista ja tilastoista tehtävillä johtopäätöksillä pystytään parantamaan muiden markkinointitoimenpiteiden tehokkuutta. Esimerkiksi suoramyynti voidaan kohdistaa suoraan niille henkilöille, jotka osoittivat kiinnostusta uutiskirjeen tiettyä sisältöä kohtaan.
Jatkuvaan sähköpostimarkkinointiin sisältyy kampanjakohtaisten laskeutumissivujen suunnittelu ja konversiotestaus. Hyvin suunniteltu markkinointikirjeen ja laskeutumissivun yhdistelmä luo mille tahansa organisaatiolle sähköisen myyntikoneen, joka tulostaa uusia asiakkuuksia ja myyntiliidejä huomattavasti paremmin kuin perinteiset markkinointikeinot.
Sähköpostimarkkinointi ei maineestaan huolimatta tarkoita roskapostien lähettämistä, vaan se on modernin inbound marketing -filosofian osa, missä liideistä jalostetaan asiakkuuksia strategisilla markkinointiviesteillä.
Tehokkaiden kampanjoiden lisäksi sähköpostia tulee hyödyntää esimerkiksi yritykseen liittyvien uutisten ja muutosten viestinnässä. Uutiskirjeillä voidaan tehokkaasti viestiä olemassa oleville asiakkaille ja ylläpitää asiakassuhdetta.
Hyödynnätkö sähköpostimarkkinointia liiketoiminnassasi ja onko uutiskirjeesi ajan tasalla? Suunnittelemme ja toteutamme toiveidesi mukaiset sähköpostikampanjat ja raportoimme tulokset. Uusasiakashankintaa varten käytettävissämme on laaja sähköpostirekisteri sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaista.
Pyydä tarjousta tai ota yhteyttä meihin, niin kerromme lisää erilaisista sähköpostimarkkinoinnin ratkaisuistamme.
Sähköpostimarkkinointi sisältää:
- Sähköpostimarkkinointijärjestelmän käyttöönoton
- HTML-muotoisen sähköpostikirjeen suunnittelun
- Kohderyhmäsuunnittelun
- Suorapostituksen valittuihin kohderyhmiin
- Sähköpostirekisterin ja estolistan päivitykset
- Raportoinnin sähköpostimarkkinoinnin tuloksista